Kako pokrenuti učinkovitu e‑trgovinu?
Temeljne karakteristike koje svaka E-trgovina mora imati
Glavni ključ za razvoj tvrtki koje posluju na online tržištu je učinkovita web stranica za e-trgovinu koja može stvoriti konverzije. Iako postoji bezbroj vrsta proizvoda i usluga, sva pravila za dobro proučenu komercijalnu strategiju odgovaraju mehanizmima i potrebama zajedničkim svim potrošačima.
Prodaja proizvoda putem interneta ima goleme prednosti i otvara vrata brojnim potencijalnim kupcima, no konkurencija je žestoka i svakim danom sve bolje pripremljena. Izazov s kojim se današnje tvrtke koje posluju na webu suočavaju sastoji se u privlačenju, uvjerljivanju i zadovoljavanju kvalitetom ponuđenih proizvoda i usluga, kupaca koji su sve pažljiviji i svjesniji proizvoda, ušteda i prilika. Oni koji su si postavili cilj pobijediti u ovom izazovu ne mogu zanemariti pažljivo planiranje svoje stranice za e-trgovinu. Dakle, kako bismo trebali stvoriti uspješnu online trgovinu koja je u skladu s očekivanjima potencijalnih kupaca na mreži i sposobna se natjecati s konkurencijom?
E-trgovina: ključni čimbenici prodaje
U osnovi svake prodajne operacije nalazi se pažljiva strategija koja je sposobna odgovoriti korak po korak na zahtjeve klijentele koja je sve više navikla kupovati online: prema podacima iz izvješća Eurostata za 2022., 75% ljudi od 14 do 74 godine kupovali su online i trend za tekuću godinu raste. Štoviše, prema Eurostatu, 82% onih u zadnjem kvartalu 2021. kupovalo je od prodavača u istoj zemlji, dok je 22% kupovalo proizvode od prodavača izvan Europe.
Dakle, kako možete biti zapaženi u tako prepunoj areni? Kako možete uvjeriti potencijalne kupce da kupuju u vašoj online trgovini? Ne postoji savršena formula za stvaranje učinkovite e-trgovine: međutim, postoje neki aspekti koji mogu biti odlučujući da se istaknete u moru ponuda na mreži i date nešto više svom poslovanju, čineći vašu e-trgovinu boljom.
Atraktivni i jasni vizuali: Postojalo je vrijeme kada su web stranice bile karakterizirane animacijama dizajniranim da zadive posjetitelje i generiraju takozvani “Wow efekt“. Danas oni koji surfaju žele brze, jednostavne i intuitivne portale: iz tog razloga stranica mora imati moderan i responzivan dizajn koji može izraziti i komunicirati karakteristične vrijednosti brenda bez da iskustvo pregledavanja bude komplicirano i teško.
Upotrebljivost stranice: Čini se očiglednim, a ipak se još uvijek susrećemo s greškama dok pregledavamo internetske stranice. Ovaj je element iznimno važan za uspjeh poslovanja temeljenog na e-trgovini: profesionalna stranica mora biti laka za navigaciju na svim uređajima. Nemogućnost kupnje putem pametnih telefona, primjerice, jedan je od čimbenika koji najviše ograničavaju mogućnost prodora na tržište i sprječavaju prilike za rast u ovom sektoru. Samo zadovoljavajuće korisničko iskustvo može pretvoriti i zadržati korisnika.
Razvoj sadržaja i vidljivosti: Bilo da morate izgraditi portal od nule ili želite ažurirati onaj koji već imate, morate obratiti pozornost na razvoj sadržaja i materijala koji se odnose na proizvode u katalogu, umetanje zanimljivih i informativnih tekstova u listove proizvoda, strateški poziv na radnju i optimizirani sadržaj, sposoban poboljšati vidljivost poslovne ponude i na tražilicama.
Dostupnost proizvoda: Odlučite li se za izradu online trgovine, znajte da su kvalitetne slike i iscrpni opisi artikala, u kombinaciji s logičnim i intuitivnim rasporedom kategorija proizvoda, bitni elementi. Prečesto su web-mjesta za e-trgovinu konfigurirana kao bazari prepuni proizvoda na kojima je teško izaći. U ovom slučaju, pomoć profesionalne tvrtke omogućuje vam da prepoznate najbolji način da svoju robu ponudite i olakšate kupnju.
Učinkovitost e-trgovine također se gradi nakon prodaje
Suprotno onome što bi se moglo pomisliti, strategije za izgradnju učinkovite web stranice za e-trgovinu ne završavaju nakon što je kupnja obavljena i korisnik primi narudžbu. Čak i na digitalnim kanalima, temeljno je ono što se događa nakon ekonomske transakcije: kupac je dao potpuno povjerenje vašem poslovanju e-trgovine i kvaliteti vaše usluge, pa ćete mu se morati odužiti tako da ne iznevjerite njegova očekivanja . Evo nekih bitnih elemenata kako od povremenog kupca napraviti kupca lojalnog vašem brendu.
Upravljanje online prodajom. Upravljanje prije i poslije prodaje je integrirani proces. Sama transakcija temeljni je tehnički aspekt za uspjeh prodaje koji mora biti jednostavan i neposredan. Naime, kupac dovršava kupnju tek kada pronađe ograničeni broj koraka, jasne informacije o načinima plaćanja i politici povrata artikala te kada je zadovoljan sigurnosnim mjerama. Mogućnost jednostavne kupnje i primjerice putem pametnih telefona, sve rašireniji i sve popularniji način, povećat će šanse za sklapanje transakcije.
Sigurna i točna dostava. To je element koji može voditi izbor onih koji kupuju: za isti artikl kupac se često odlučuje osloniti na brzu i sigurnu isporuku čak i ako ima malo višu cijenu. Sigurnost prikladnog pakiranja je i dodatna posjetnica koja svjedoči o ozbiljnosti tvrtke. Zbog toga je važno osloniti se na tvrtke opremljene naprednim logističkim sustavima za upravljanje skladištem i otpremom koje nude različite vrste otprema i razine usluga ovisno o potrebama.
Briga o kupcima. Kupac se ne želi osjećati napušteno. Pomoć stoga mora biti na visokoj razini u svim fazama prodajnog procesa. Iz tog razloga, briga o kupcima bit će ključna za uspjeh vaše stranice za e-trgovinu. Namjenska e-pošta, live chat, telefonski broj, odjeljak s često postavljanim pitanjima valjani su načini za odgovaranje na pitanja kupaca i brzo rješavanje svih problema. Adekvatna pažnja ovom aspektu značajno će poboljšati korisničko iskustvo.
Vjernost kupca. Komunikacija je aspekt snažno vezan uz percepciju usluge i bitno je podsjetiti kupce da vaša tvrtka postoji i brine o njima, čak i neko vrijeme nakon kupnje. Neinvazivno oglašavanje i newsletteri koji vode računa o privatnosti te ih ujedno informiraju o ponudama i mogućnostima koje tvrtka odluči ponuditi, omogućuju vam da imate uvijek otvoren komunikacijski kanal i implementirate personalizirane programe vjernosti na preferencijama i kupovnim navikama različitih kupaca s kampanjama, promocijama i namjenskim popustima.
Na online tržištu više nije dovoljno samo prodavati proizvode i usluge koji ispunjavaju kvalitativna očekivanja: potrebno je moći računati na učinkovitu e-trgovinu, sposobnu brzo i pouzdano odgovoriti na potrebe kupaca i olakšati procese konverzije. Iz tog razloga može biti korisno povjeriti se iskustvu profesionalaca kao što je MBE, sposobnih pružiti rješenja za e-trgovinu i personalizirane usluge temeljene na vašim poslovnim potrebama, od izrade web stranice do logistike skladišta, uključujući pakiranje i otpremu robe.